תחנת הקמח אבו-רבאח הינה התחנה השנייה מבין 5 טחנות קמח שנבנו לאורך הירקון. לא ברור מתי הוקמה הטחנה, בשנת 1913 הותקנו בה טורבינות גרמניות שהחליפו את גלגלי העץ. ב-1917 עלה ערכה בהיותה גשר המעבר היחיד מעל הירקון, בין 1936-1948 הייתה לטחנה היחידה שפעלה הודות לציודה המודרני ודרכי הגישה הנוחות ובשנת 1959 הופסקה פעולתה.
קראו עוד
ההתערבות נדרשה עקב מצבה הפיזי הקשה, שנבע ממספר גורמים עיקריים: חוסר תחזוקה לאורך שנים רבות, העובדה כי המבנים נבנו באיכות בינונית והבעייתיות של מיקומה: בערוץ נהר ובו שיטפונות עונתיים.
מילוי והחזרת מצב הקרקע לקדמותו.
מה עשינו בפרוייקט: ארכו ביצעה את הה הכנות ופינוי חומר, עקירה של 3 עצים אשר יצרו את הערעור ההנדסי, פירוק מבוקר של הקיר, בניה מחדש של הקיר, שיחזור הקשת, טיפול בקמרון, בניית קופינג, כיחול בחומרים מתאימים, מילוי והחזרת מצב הקרקע לקדמותו.
לקוח: רשות נחל הירקון
מהנדס : אינג' עופר כהן